sobota, 21 lipiec 2012 19:39

NATO w wojnie psychologicznej przeciwko Syrii

Oceń ten artykuł
(20 głosów)

tv_sat  ECAG

W piątek, 20 lipca, około 19.00 (czasu lokalnego) zaczęto nadawać sygnał nakierowany na Arabsat i Nilesat, by zainstalować nowe kanały telewizyjne. Kanały te imitują telewizję syryjską, posługując się jej grafiką i logo. Obecnie nadają patriotyczne wideoklipy. Zdaniem ekspertów sygnały te przesyłane są z Australii, prawdopodobnie z amerykańskiej bazy Agencji Bezpieczeństwa Narodowego.

Wczoraj Arabsat i Nilesat nieoczekiwanie zaprzestały przekazywania sygnału prawdziwej państwowej telewizji syryjskiej. Jej strony internetowe zostały zaatakowane przez hakerów, są więc niedostępne. Jak podaje SANA, na którą powołuje się rosyjska agencja informacyjna RIA Novosti [1], katarska kompania filmowa zbudowała w Al-Zubayarze makiety imitujące syryjskie miasta. Posłużyły one jako tło do produkcji rzekomych serwisów informacyjnych, które nadawane będą przez fałszywą telewizję, umieszczoną w Arabsat i Nilesat.

Ze względów bezpieczeństwa, w pobliżu studiów państwowej telewizji syryjskiej umieszczono ogromny perymetr. Największy plac w Damaszku – plac Umajadów jest niedostępny, ruch uliczny przekierowano gdzie indziej (poprowadzono go przez tunel przebiegający pod placem). Jednak po południu nastąpiła w nim eksplozja, co zablokowało ruch całkowicie. Mimo to jednak nie przywrócono ruchu w pobliżu studiów telewizyjnych, decydując się na całkowite wyłączenie skrzyżowania z ruchu samochodowego.

27 czerwca Wolna Armia Syryjska zniszczyła prywatne studio telewizyjne Al-Akbariya. Natomiast wczoraj, 20lipca. WAS uprowadziła jednego z prezenterów państwowej telewizji Mohammeda Saeeda.

Tekst został opublikowany w ramach w ramach programu analitycznego Syria 2012.
1 http://fr.rian.ru/world/20120719/195409289.html
Fot.: sxc.hu
Czytany 3269 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 30 październik 2014 00:04